2092     výdajných miest v okolí

Prihlásenie

Expirácia kontaktných šošoviek

Dátum expirácie je uvedený na obale kontaktných šošoviek. Do tohto dátumu je možné otvoriť blister a nosiť kontaktnú šošovku počas časového obdobia, na ktoré je určená.

Majú kontaktné šošovky dátum spotreby?

Áno, rovnako ako iné výrobky, kontaktné šošovky majú tiež dátum expirácie.

Kde nájdem dátum expirácie?

Dátum expirácie nájdete na blistroch kontaktných šošoviek a tiež na krabičke kontaktných šošoviek (roztokov apod.).

Definícia “blistra”
Blistrové balenie je termín pre niekoľko typov vopred vytvarovaných plastových obalov používaných pre malý spotrebný tovar, potraviny a pre liečivá. Primárnou zložkou blistrového balenia je dutina alebo vrecko vyrobené z tvarovateľnej štruktúry, zvyčajne z tepelne tvarovaného plastu. Zvyčajne sa uzatvára podložkou z lepenky, tesnením z hliníkovej fólie alebo plastu. Blister, ktorý môžete skladať na seba sa často nazýva „véčko“.

Dátum expirácie sa zvyčajne uvádza dvomi spôsobmi:

  • Použitím skratky EXP
  • Použitím značky presýpacích hodín, napr. ⌛ 2026/01

Ako dlho môžem používať šošovku z otvoreného blistra?

Po otvorení blistra by ste mali šošovku používať počas lehoty stanovenej výrobcom.

Použitie kontaktných šošoviek podľa ich určenia:

  • Jednodenné kontaktné šošovky: Po otvorení blistra môžete šošovky nosiť deň, po vybratí z očí šošovky vyhoďte.
  • Dvojtýždenné kontaktné šošovky: Po otvorení blistra môžete šošovky používať dva týždne (14 dní). V čase, kedy dvojtýždenné šošovky nemáte nasadené, je nutné ich uchovávať v roztoku na kontaktné šošovky.
  • Mesačné kontaktné šošovky: Po otvorení blistra môžete šošovky nosiť jeden mesiac. V čase, kedy mesačné šošovky nemáte nasadené, je nutné ich uchovávať v roztoku na kontaktné šošovky.

Komentáre Pridať otázku

  • Michaela Š.

    Dobrý deň, nosím rovnaké kontaktné šošovky už 5 rokov. Pravidelne si ich kupujem prostredníctvom Vašej stránky. V poslednom čase ma šošovky vždy začnú rezať na začiatku užívania, t. j. prvé dva týždne a potom po dvoch týždňoch mi už nevadia. Šošovky používam stále rovnako, aj roztok používam stále ten istý. Chcem sa informovať, aký je postup keby som chcela šošovky vrátiť a zakúpiť si inú značku šošoviek. Z balenia chýba 1 ks šošoviek. Ďakujem za odpoveď

    Odpovedať
    • Andrea Glitta VašeŠošovky.sk

      Dobrý deň,

      ďakujem za Vašu správu. Daná situácia ma mrzí, ak si želáte kontaktné šošovky reklamovať, pre možnosť pristúpenia k reklamácii Vás prosím o zaslanie podrobných informácií na reklamacie@vasesosovky.sk. ​ V prípade, že nosíte jednu značku dlhší čas, je tiež možné, že Vám prestal vyhovovať materiál šošoviek či vlastnosti, dané komplikácie odporúčame konzultovať s očným lekárom alebo kontaktológom, ktorý značku šošoviek naaplikoval.

      Veľmi ma daná situácia mrzí, vymeniť či vrátiť je žiaľ možné iba kompletné a nerozbalené balenia kontaktných šošoviek (krabička musí byť tiež originálne zabalená a neotvorená ). Ďakujem za pochopenie. Andrea

      Odpovedať

Údaje označené * sú povinné.

Nenechajte si ujsť novinky zo sveta usmievavých šošoviek!

Podľa zákona o evidencii tržieb ČR je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu pokladničný doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku najneskôr do 48 hodín.